Evo zašto je potražnja za duhanskim proizvodima veća tijekom pandemije

Kombinacija anksioznosti, dosade, stresa te neočekivane slobode socijalne izolacije koje je donijela pandemija rezultirali su velikim poticajem potražnji za cigaretama i to unatoč upozorenjima liječnika kako pušači imaju veće šanse oboljeti od težeg oblika bolesti COVID-19.

U Nizozemskoj je u svibnju provedeno istraživanje o stresu povezanom s pandemijom među 900 pušača koje je pokazalo da 19 posto ispitanika puši više, a 14 posto manje. Istraživanje među 5.000 brazilskih pušača između travnja i svibnja pokazalo je da je više od trećine povećalo potrošnju cigareta. Sukladno tome, posljednjih nekoliko tjedana velike svjetske duhanske kompanije povisile su ovogodišnje prodajne ciljeve i procjene dobiti.

K tome su poručili kako je duhanska industrija ove godine poslovala bolje od očekivanja, ponajviše u SAD-u i Europi. Imperial je dodao kako je zatvaranje ljudi u domove tijekom pandemije donijelo i veće financijske uštede koje su se dijelom prelile na povećanu kupnju cigareta.

Ukupno gledajući, prodaja duhanskih proizvoda koja opada već godinama slabi i dalje jer mnoštvo pušača i dalje pokušava prestati pušiti. Primjerice, u Velikoj Britaniji, prema rezultatima studije istraživača s University College London objavljene prošloga mjeseca, tijekom travnja je zabilježen skok broja pušača koji su odlučili prestati s tim porokom.

K tome, prodaja se značajno smanjila u državama poput Južne Afrike, gdje je prodaja cigareta bila zabranjena pet mjeseci kao dio mjera suzbijanja širenja zaraze. No, u Americi je zabilježeno usporavanje pada potražnje. Prema podacima konzultantske tvrtke Nielsen, u osam mjeseci do kraja listopada prodajni volumen u SAD-u pao je 2 posto. Inače, prosjek u prethodne dvije godine iznosi 3 posto.

Kako se sve više puše klasične cigarete, tako opada interes za električnim cigaretama. Naime, u navedenom razdoblju ove godine prodaja e-cigareta porasla je tek 2 posto, nasuprot 70 posto prosječnog rasta u prethodne dvije godine.

British American Tobbaco pojasnio je Reutersu kako su na njegovu prodaju u Americi pozitivno utjecali vladini financijski poticaji kućanstvima koji su povećali raspoloživi dohodak, zatim trend rada od kuće te gomilanje zaliha namirnica tijekom zatvaranja ekonomskih aktivnosti.

No, duhanske kompanije u faktore koji su im išli na ruku ubrajaju još i smanjenje međunarodnih putovanja čime je povećana prodaja u nekim državama te strože granične kontrole što je otežalo krijumčarenje duhana.

Međutim, proizvođačima cigareta pomoglo je i što su njihovi proizvodi u zemljama poput Italije, Španjolske i Francuske tijekom mjera suzbijanja zaraze ušli u skupinu neophodnih namirnica, pa opskrba nije prekinuta. U SAD-u i Ujedinjenom Kraljevstvu cigarete su se tijekom zatvaranja prodavale u trgovinama koje prodaju osnovne namirnice.

 

Izvor: Poslovni dnevnik

Foto: Pexels

Najnovije